Prohledat tento blog

čtvrtek 23. prosince 2010

Výsledky vánoční ankety - a svátky vůbec


Realistická romance Kristián: drtivá
vánoční preference 4% hlasujících 
V těsně předsvátečním čase mám neodbytný pocit, že bych měla okomentovat výsledky vánoční televizní ankety - už kvůli těm, kteří si našli čas se jí zúčastnit. Ať tedy můj kapr ještě chvíli zahálí na věčnosti - nebo spíš v mlžném prostoru nacházejícím se kdesi mezi "zbavením života" (jak zní letošní unifikovaný eufemismus rybích zabíječů) a voňavým servírováním na štědrovečerní stůl. Jak se tedy podle letošních výsledků zdá, hlasující čtenáři tohoto blogu na televizi nejsou závislí - obejde se jich bez ní plná polovina, dokonce "krásně". Půlka z té půlky - ti, co anketně přiznávají, že vánoční bednu sledují - se ovšem neobejdou bez televizních trvalek typu Pyšné princezny, Tří oříšků či Kristiána. Stejné množství čtenářů neváhá nechat svou telku ševelit od božího rána do božího večera, neboť ke svátkům to zkrátka patří. 

John McClane: "Proč se mi to stává
vždycky o Vánocích?"
Pěkná čtyři procenta si pak pustí opakovaně Kristiána (na Primě ho totiž dávají dvakrát), což je opravdu chvályhodné (jen jestli si nedělali legraci v pošetilém domnění, že kontrola neexistuje). Šestadvacet procent nasadí protiakci - "Smrtonosnou past nebo tak něco" - inu, to jsou ti zatracení asociálové, co se jim zasněžené svátky asi poněkud hnusí. Pro ty Hollywood připravuje antivánoční filmy se stejnou pravidelností, se kterou natáčí tituly, jež zasněženou štědrovečerní pohodu chválí. Což pěkně potvrzuje skutečnost, že americká továrna na sny má každou revoltu pod palcem a umí ji komerčně zhodnotit.  

Pokud jde o mne, stačila mi až do téhle chvíle jistota, že televizní program existuje ve své standardní podobě a bez překvapení: malé pohyblivé obrázky se valí do světa, aniž to využívám já a asi i mnozí jiní, kteří jsou na tomto blogu tak trochu závislí. Mít nějaké možnosti a nevyužít je - to mi zní tak nějak svobodně, demokraticky. Takže (i když se prý má na Štědrý den zase ochladit) přeju všem svobodné svátky: Konejte v těchto hodinách hlavně to, co vy sami chcete.

P.S. Ale na základě své zbrusu nové životní zkušenosti upozorňuji, že péct kaštany v troubě, aniž byste jim nařízli slupky, je pěkná hovadina. 

Žádné komentáře:

Okomentovat